...Půda mužského srdce je kamenitá, každý si na ní pěstuje,co umí....a stará se o to.
Blog Lubomíra Tomika

Březen 2017


Deníky 8

25. března 2017 v 4:32 | Keith Haring
26.července 1986
Dva příběhy o hodinkách:
Zapomněl jsem zapsat příběhy o hodinkách Timothy Learyho.
Než jsme se seznámili, dostal Timmy od své ženy Barbary hodinky. Po nesmělém pozvání od Barbary jsem je navštívil během cesty do Los Angeles.Říkám nesmělém, protože Barbara říkala,že mi chce něco ukázat,ale že doufá že se nebudu zlobit.Byl jsem zvědavý. Ukázalo se, že jejich jídelní stůl pomalovala jako ciferník hodinek, kdy po obvodu stolu běhaly figurky, a to podle těch hodinek, které jsem já nakreslil pro Swatch. Vůbec se mě to nedotklo, naopak, byl jsem polichocený a překvapený.
Druhý příběh o hodinkách:
Timmy vyprávěl nádherný příběh o konfliktu, který nedávno měl s univerzitní policií v přeplněné aule na nějaké konzervativní univerzitě.Policie chtěla, aby přednášku ukončil, protože tolik lidí pospolu je proti požárním předpisům.Studenti se ale postavili proti a napětí rostlo.Timmy se snažil s policisty domluvit a najít způsob jak zabránit konfliktu.Docela se s kapitánem hádal,když najednou policajt uprostřed věty zmlkl.všiml si Timmyho hodinek s ciferníkem od keitha Haringa a vykřikl: Páni, to jsou skvělý hodinky! Timmy to vysvětluje tak, že ty hodinky dokážou upoutat pozornost a že dovedly zlepšit náladu dokonce i rozzlobenému policajtovi.
z knihy od Keitha Haringa -Deníky

Deníky 7

24. března 2017 v 16:01 | Keith Haring
Svět umění je velmi, velmi malý a velice, velice osobní.Pro většinu lidí navíc ve skutečnosti není ničím jiným než osobní filozofií v hmotné podobě.
Když přijdete do kontaktu se skutečně úžasným ,,uměleckým" dílem, odehraje se kdesi uvnitř vás ohromná revoluce./citováno z paměti, z knihy R.Henriho Duch umění/
z dopisu Timothy Learymu:
...Najednou mi některé věci došly podobným způsobem, jako když jsem se v roce 1978 seznámil s dílem Williama Burroughse a Briona Gysina.Chci tím říct,že myšlenky, které jsem měl v hlavě a pokládal za vlastní, najednou dostaly tvar, když jsem je spatřil v životě a díle někoho jiného......
z knihy Keitha Haringa -Deníky
Pozn. L.T.- Přesně. Když jsem poprvé četl Nahý oběd a všechny ty postavy a situace na mě doslova vyskočily ze stránek knihy, připadalo mi to jako by v mé hlavě byly odjakživa. Zasuté někde v pozadí, dřímaly a čekaly na probuzení. Budil jsem se ze spaní a mumlal : Tanger ! Tanger ! Tanger! A ke všemu Ginsbergův verš který mám vypálený uvnitř- Burroughs je v Tangeru, nemyslím že se vrátí a to je zlověstné....

Deníky 5-NAŠE PŘEDSTAVIVOST....

24. března 2017 v 4:32 | Keith Haring
1982-1983.

Za posledních sto let jsme byli svědky vynálezu telekomunikace, rádia,automobilů,televize,cestování vzduchem i vesmírem,počítačů,genetické vědy,satelitů, laserů a tak dále.Stručně řečeno, naše zkušenost života se drasticky změnila. Roli malíře proto nemůžeme vnímat stejně jako před sto nebo dokonce jen deseti lety.rychlost změny je stále větší a umělec se musí měnit s ní. Současní umělci nemohou ignorovat existenci médií a technologií a zároveŇ nemohou opustit rituální a populární kulturu. Malíř by dnes mohl být důležitější, než kdykolik jindy v historii člověka,protože má kvality, které jsou pouze lidské.Lidskou představivost nemůžete naprogramovat počítačem.
NAŠE PŘEDSTAVIVOST JE NAŠE NEJVĚTŠÍ NADĚJE NA PŘEŽITÍ. /zvýrazněno L.T./

Nejlepší důvod malovat je ten, že žádný důvod malovat neexistuje. Chtěl bych předstírat, že jsem nikdy nic neviděl, nic nečetl a neslyšel...a potom něco vytvořit.

Myslím, že je velmi důležité, milovat život.Potkal jsem sedmdesátileté a osmdesátileté,kteří milují život tak moc, že jejich věk je opravdu znát jen na jejich starých tělech.Život je velmi křehký a neuchopitelný.Jakmile si myslíme,že ho chápeme,objeví se dlaší záhada.Já nerozumím ničemu. To je podle mě klíčem k porozumění všemu.

15.července 1986 Dillí, Indie.
Víra v náhodu a osud mě dovedla až takhle daleko, a kdykoli se stane něco ...jako tahle pozoruhodná náhoda, je to pro mě ujištění,že se ubírám správným směrem.

z knihy od Keitha Haringa -Deniky.

Solstafir - Melrakkablús

23. března 2017 v 21:27

Nebyl jsem hoden,když jsem Svartir sandar napoprvé zavrhnul-to album je neuvěřitelné- Ótta je vyjímečné album, ale tohle se tomu proklatě blíží!!!!!

V jarní noci plachého objímání.

23. března 2017 v 21:21 | Lubomir Tomik
V jarní noci plachého objímání.

už jsi někdy slyšela dunění nákladního vlaku
přejíždějícího přes železniční most nad řekou
v jarné noci plachého objímání
pod dekou hvězd ?

vzdálená ozvěna,
Tě celou rozechvěje.

už je čas, vtlačíš mi palce do očí,
tiskneš své horké pohlaví k mému hrudníku
a dál.

už jsi někdy slyšela dunění nákladního vlaku
přejíždejícho přes železniční most nad řekou
v jarní noci plachého objímání
pod dekou vyhaslých hvězd ?

Deníky 4

23. března 2017 v 18:01 | Keith Haring
1.září 1979, Kutztown,Pensylvánie
,,Znamenitost každého umění se zračí v jeho intenzitě, jež má tu schopnost nechat vytratit vše nepříjemné, a to díky své blízkosti kráse a pravdě...dal jsem si v hlavě dohromady několik myšlenek a napadlo mě, jaká vlastnost stojí za úspěchem,především v literatuře, schopnost , kterou tak bohatě vládl Shakespeare- mám na mysli něgativní schopnost,tedy že člověk dokáže žít v nejistotě, záhadách a pochybnostech, aniž by ho pudila touha dosáhnout faktů a rozumu.Například takový Coleridge by se nikdy nespokojil s jemnou izolovanou podobností zachycenou z hlubin tajemství,povstávající ze spokojenosti s polovičním věděním.Hledání vědění prostřednictvím knih by nás ale možná nedovedlo dále, než k tomuto zjištění, totiž že u velkého básníka cit pro krásu překonává vše ostatní, anebo spíš likviduje.
Slovo vyjadřuje věc,je věcí o sobě.Je to tak daleko od poezie ? Je možné, že poezie je pouze opačnou stranou masturbace?"
Jean Paul Sartre /Svatý Genet/

Ale nad tím vším se vznáší něco jako pocit jednoty,který obklopuje báseŇ,pojetí reality,jež se chová jako beton,sjednocení peprspektivy spojující...
z knihy Keitha Haringa: Deníky.

Pozn L.T. :- zajímavé, tak já si z knihovny půjčím Sešity z podivné války od Sartra- opisuju sem na blog některé zajímavé části- a narazím dnes ráno při snídani v úplně jiné knize z jiné doby od autora žijícího na jiném kontinentu na deníkový zápis, v němž cituje Sartra.Vše během dvou dní.Synchronicita.

Ještě k World coming down

23. března 2017 v 17:32 | Lubomir Tomik
Včera večer jsem sednul do auta,jel jsem pro dceru a její kamarádky do divadla, pustím rádio a začal mi hrát Type o negative právě ta píseŇ World coming down- a jak jsem to několik let neslyšel tak mě to úplně sejmulo.
Ten první verš- She thinks Im iron man that I dont feel pain...
Celá ta věc v kontextu toho ,že Steele už je po smrti....

World Coming Down
She thinks I'm iron man that I don't feel pain
I don't understand why joy must be feigned
I'm so fortunate yet filled with self hate
That the mirror shows me an ingrate

I could easily start pointing fingers
Since the blame is mine it always lingers
That the truth it lies in my reflection
Though this can't go on there's no question

Yeah I know
That my world is coming down
Yeah I know
I know
I'm the one who brought it down
Brought it down
Bring it on down

How quickly pass the days long is the night
Lying in bed awake bathed in starlight
Better to live as king of beasts
Than as a lamb scared and weak

I will deny my role as a human
Holding myself hostage with no demands
It's better to burn (to burn) quickly and bright
Than slowly and dull (and dull) without a fight

Well I know
That my world is coming down
Now I know
I know
I'm the one that brought it down
Brought it down
Yeah, Bring it on down


World coming down

23. března 2017 v 17:30

Deníky 3.

23. března 2017 v 16:05 | Keith Haring
22.ledna 1979
...Význam snů.Zkoumat jejich důsledky, řešení problémů v podvědomí.
Je důležité si uvědomit, že bych měl být otevřený čemukoli a že pouze získávám potřebné informace.
,,Příroda je úchvatná tím, jak je matoucí a nechává umělce oněmět úžasem. A navíc, úspěch spočívá v tom, že umělec nikdy pouze nenaplŇuje původní představu o díle.Místo toho se musí zcela odevzdat dané části obrazu, na které pracuje.Konečný dojem z díla je pak zakotvený v principu ekonomie: postupnými kroky získáváme význam celku. " Z deníku Paula Klea.
V roce 1977 jsem pracoval v kantýně společnosti Fisher Scientific Corp., kde jsem měl možnost setkat se s řadou ,,magických předmětů" .Kantýna byla hned vedle jejich galerie a konferenční místnosti obsahující mnoho artefaktů, knih, citátů alchymistů a já byl s těmi věcmi a myšlenkami v každoddenním kontaktu. Nejkrásnější citát , který mám dodnes v živé paměti, byl natištěn na tvrdém papíře o velikosti 13x23 cm a visel u velkého obrazu s názvem Alchymistova laboratoř.Bylo to úchvatné.Všechny obrazy působily záhadně a zároveŇ sebevědomě.
,,Náhoda přeje připraveným."
-Lousi Paster.
A tak se mi dostalo nové várky informací, které vrhají světlo na vše, co jsem dosud znal.Takhle je to vždycky. Takhle to funguje vždycky.Z jednoho celku informací se pak stává celek jiný , který je daleko silnější a větší. Tahle myšlenka mě vede k tomu,že si začínám uvědomovat celek vesmíru.Mysl vesmíru.Veškeré vědění.Pokaždé, když se k tomuto vědění připojíte,najdete něco na způsob počítačového spojení,kterým své vlastní nashromážděné vědění můžete přenést do věčného vesmíru informací,můžete mu informace předat, ale i je získat, na základě toho začnete růst.Anebo taky ne, ale bude to fungovat.Vaše vědění i vesmír budou růst společně,budou fungovat společně.
Nástroj ukazující cestu / Wen I tchao /
Cesta je tak dlouhá, jak hluboká je mysl sestávající nejen z osobního systému mysli, ale i z obrovského paměŤového skladiště univerzálního myšlení, ve kterém jsou omezení, touhy , vztahy a skutky postupně sbírány již od neexistujícího počátku věků a které ,,jako kouzelník" ...způsobuje objevení zvláštních věcí a lidí, jež nás obklopují. / Lankavatara-Sutra /
Všechny tyto nové informace ke mně vlastně přišly pod záštitou jedné velké umělecké značky : POEZIE.
Osvítilo mě to. Ponořil jsem se do čtení poezie a naprosto mě to pohltilo.
z knihy Keith Haring : Deníky.