...Půda mužského srdce je kamenitá, každý si na ní pěstuje,co umí....a stará se o to.
Blog Lubomíra Tomika

Březen 2011

The Cocaine Wars: Invasion of the Drug Submarines

31. března 2011 v 7:14

The Cocaine Wars: Invasion of the Drug Submarines


In recent years, the boat of choice for Colombian cocaine smugglers has been the semisubmersible, a vessel that cruises just below the ocean's surface with only its air and exhaust pipes sticking out of the water. Since the semisubs have proved so successful at dodging interdiction, it seemed inevitable that traffickers - who in the past have commandeered entire passenger jets to move their product - would upgrade to even more elusive full-fledged submarines. But narco U-boats were a murky legend of the depths, the drug-cartel version of the Loch Ness monster.

Anglickou rodinu terorizuje v jejich domě poltergeist

31. března 2011 v 7:12
http://www.novinky.cz/koktejl/229205-anglickou-rodinu-terorizuje-v-jejich-dome-poltergeist-deti-se-leci-u-psychologa.html

Neil Marshall: Profesionálové nebo emzáci?

30. března 2011 v 6:17

Neil Marshall: Profesionálové nebo emzáci?

30.3.2011
Skotský béčkař, od něhož jsme naposledy viděli (pseudo)historickou řezničinu Centurion, dlouho snil o celovečerním remaku kultovního seriálu Profesionálové. To už neplatí. Film se pořád připravuje, ale Marshall už s ním nemá nic společného. Co chystá namísto toho? Údajně akční sci-fi, ve které by mělo dojít k další mimozemské invazi - tentokrát ale v dobách 2. světové války. Ale zpátky k Profesionálům: Práva zakoupila britská pobočka studia Lionsgate a natáčení by mělo odstartovat ještě letos. Momentálně se pracuje na scénáři a začíná hledání režiséra a hlavních představitelů. Martina Shawa a Lewise Collinse by v hlavních rolích mohli nahradit Jason Statham, Tom Hardy nebo Gerard Butler. S rolí Cowleyho jsou spojování Liam Neeson a (nebo) Gary Oldman. Film bude "origin story", tedy "jak se Bodie a Doyle potkali a vstoupili do služeb CI5". (Cervenak)

Archaeologists Unearth Remains of Two Ancient Mammoths in California

29. března 2011 v 17:05

Archaeologists Unearth Remains of Two Ancient Mammoths in California


Faculty and students from Foothill College, Santa Clara University, and San Jose State University are excavating a site in Monterey County where two Columbian Mammoths, an adult and an infant, have been found.

The team has uncovered about 10 percent of the skeletal remains, which are heavily fragmented and will need conservation and restoration. Archaeologists have also found hair, which may allow scientists to extract DNA. If successful, this will be the first published recovery of DNA from Columbian Mammoths, and it will also help experts learn the how they're related to Wooly Mammoths and modern elephants.


Proč se Dragon Age II nedočkala lokalizace - vysvětlení

28. března 2011 v 19:47

Proč se Dragon Age II nedočkala lokalizace - vysvětlení

Přiřazené hry: Dragon
Autor: Marek Tvrdý
Marek Tvrdý, zástupce překladatelské komunity, vysvětluje důvody, proč se DAII nedočkala české lokalizace a zároveň předestírá alternativu, do které se může zapojit a která by češtinu reálně měla přinést.
Mnoho fanoušků žádá vysvětlení, proč se hra Dragon Age II nedočkala lokalizace do českého jazyka. Problém je ovšem složitější a já se ho z pohledu fanouška pokusím vysvětlit. Nejsem zaměstnancem EA a v textu se mohou vyskytovat nepřesnosti.
Nejprve fakta, se kterými nehne jakákoliv petice, odbory či revoluce. Lokalizace hry něco stojí. Distributor her je obchodník. Cílem vydání hry pro distributora je vydělat peníze. Prodejnost se posuzuje dle prodaných her v daném regionu, tedy podle odběrů od lokálního distributora do obchodů. Zde upozorňuji na slovo lokální. Pokud si český zákazník hru koupí v obchodě v jiné zemi, či mu prodavač prodá hru určenou pro jiný trh (typicky pro polský, či anglický s výrazně nižší cenou než je obvyklé), pak se taková kopie nezapočítává do statistiky prodaných her v Česku (nastavený region v registraci je irelevantní, počítá se pouze prodej). Mám informaci, že do českého regionu jsou započteny i kopie zakoupené na Steamu uživateli s českou registrací.
Cena lokalizace není dána pouze počtem normostran. Překlad obvykle zajišťuje pro EA externí agentura. Překlad se po implementaci (dělají to lidi = stojí peníze) do hry testuje v Madridu, kde sídlí lokalizační centrum. Toto je zavedený proces, který je jednoduše plánovatelný, neboť má snadno odhadnutelnou nákladovost a časový harmonogram. Pokud by EA zadal překlad nějakému týmu amatérů, pak zahraniční manager nemá jistotu, že bude překlad dodán v požadované kvalitě a v potřebném čase. A proto volí známou, jistou a lehce plánovatelnou metodu (takto běžně fungují české úřady ;-). Pakliže je lokalizace u konzolové verze, pak se musí zaplatit Microsoftu a Sony za další testing. K tomu si připočtěte propagaci (letáky, billboardy, reklama). Jak vidíte, není to nic jednoduchého a levného.
Electronic Arts před třemi lety masivně investovali do nových značek a snažili se je lokalizovat do mnoha jazyků. Některé značky se chytly (Mass Effect, Dragon Age), jiné trochu méně (Dead Space) a některé vysloveně propadly (Mirror's Edge). Teď budu spekulovat, neboť neznám přesná čísla. Hra Dragon Age Prameny (tzn. hra v českém obalu určená pro český trh) se prodávala poměrně dobře, ale bohužel prodejnost nebyla tak dobrá, aby zaplatila náklady na lokalizaci. Jinak řečeno rozdíl mezi skutečnou prodejností lokalizovaného titulu (toho s češtinou) a odhadovanou prodejností titulu bez lokalizace nepokryl náklady na lokalizaci.
Rozhodnutí nelokalizovat pro "východní" region (je to mé soukromé označení pro Česko, Polsko, Maďarsko a Rusko) padlo poměrně krátce po vydání Dragon Age a Mass Effect 2, neboť jsme se nedočkali lokalizace nových DLC. České zastoupení na to reagovalo tím, že mi nabídlo, abych za jejich podpory DLC jako fanoušek přeložil. EA Czech se velice snažilo, aby hry stále vycházely lokalizované, neboť se ukazuje, že na českém trhu se lokalizovaná hra pro PC prodává výrazně lépe.
Ptáte se, co s tím dělat? Opět vám řeknu, že petice nic nevyřeší. Hlavounům v EA vše vysvětlí pouze finanční tabulky. Takže kupujte u českých prodejců hru v českém obalu za plnou cenu. Jedině tak naplníte statistiku a ukážete, že v Česku máme silnou skupinu zákazníků, kteří mají tyto hry rádi. Na základě tabulek, které mají distributoři k dispozici, pak dojdou k výpočtu, zda se jim další lokalizace vyplatí, či ne. Jestliže si hru koupíte jinde, v jiném obalu, či dokonce až ve slevě - tento prodej nebude v tabulce "Česko potřebuje překlad" a naopak tím vlastně ukazujete, že lokalizaci nechcete.
Předpokládám, že stále si hru chcete koupit, ale bez češtiny je to problém. EA Czech se snažilo najít řešení, ale nepodařilo se zajistit překlad přímo ve hře (tabulky jsou tabulky). Proto alespoň nabídlo mně, zda bych nechtěl řídit fanouškovský překlad jako dříve u DLC. Nabídku jsem přijal. Jenže projekt je to velice rozsáhlý a já potřebuji vaši pomoc.
Možnost zúčastnit se má každý z vás. Podmínkou je překlad v češtině a připojení k internetu. Na Facebooku již proběhlo první kolo, ale stále máte šanci v kole druhém. Přeložte celý text z oficiální stránky, výsledek zašlete na adresu da2preklad@centrum.cz do půlnoci 1. 3. 2011 a dejte mi několik dní na pročtení vašeho textu. Odpovím každému, kdo splní podmínky.
Kromě překladu DAII běží paralelně i projekt CCCP = Czech Community Correction Project. Jeho účelem je oprava překladu Mass Effect 2 a synchronizace výraziva s prvním dílem hry a s knihami. Výstupem pak bude kromě samotných textů do ME2 i komplexní slovníček výrazů pro budoucí překladatele Mass Effect 3, ať už to bude kdokoliv.
Ještě jednou zopakuji - pokud chcete Mass Effect 3 a další hry od EA mít oficiálně česky, pak kupujte nové PC hry od EA (Dragon Age II, Dead Space 2, Sims Medieval) u českých prodejců v českých krabičkách za plnou cenu (tzn. nečekat na nějaké 50% výprodeje).

Virtually Jenna

28. března 2011 v 19:44
Je tomu již skoro jedenáct let, co poprvé svými okouzlujícími vnadami veřejně oblažila svět americká pornoherečka světového formátu, legendární Jenna Jameson. Tisíce mužů, ale i žen od té doby tajně sní o erotických hrátkách s touto sexuální bohyní. Tedy snilo, do dneška, sex s Jennou se totiž nyní pro ně stává realitou. I když nutno podotknout, že pře co jenom pořád pouze virtuální

Díky společnosti xStream3D Multimedia a klubu Jenny Jameson vznikl zajímavý projekt, který vyústil ve hru Virtualy Jenna. Ke hraní bez omezení je bohužel nutné připojení k Internetu, software se totiž průběžně aktualizuje a ověřuje zaplacené předplatné. Jde o to, že si pomocí nejrůznějších pomůcek (a nebo vaší přirozené výbavy) můžete vyzkoušet, jak obtížné (nebo spíš snadné) je dostat populární pornoherečku do varu. A co víc, když vás legenda omrzí, nabízí se zde ještě řada dalších známých (Ashton Moore, Jesse Capelli) a jisté množství méně známých modelek. Ty poslední by mělo být dokonce možné částečně editovat (jak, to si asi jistě domyslíte). Nutno ještě říci, že pro nestydatou světáckou Jennu se nejedná na monitorech našich PCček o žádnou premiéru. Tu si totiž odbyla již v druhořadých rolích ve hrách Grand Theft Auto: Vice City (sladká Candy LXXX), coby Daisy v Tony Hawk's Pro Skater 4 nebo jako Lula v Lula 3D.

Je libo obývák, fotostudio, nebo místnost snů?
K samotnému hraní jsou k dispozici celkem dva základní scénáře (focení a hardcore sex) v rozmanitých prostředích. Výběr je v současnosti poměrně pestrý a s každým novým měsícem se zvyšuje šance, že se v rámci pravidelných updatů objeví nějaká nová lokace. Vzájemné dráždění tak lze provozovat klasicky v ložnici nebo fotostudio, ale také například v dámské šatně, na pláži u hučícího oceánu, nebo třeba BDSM salonku. Do místnosti si také můžete vybrat buď modelku samotnou, případně asistujícího partnera nebo partnerku. K dispozici vám navíc bude celá plejáda erotických pomůcek. Ovšem pozor, 4% minoritu asi příliš nepotěšíme, neboť všechny vibrační i nevibrační udělátka lze použít pouze na modelky, to se však vzhledem k povaze hry zase nechá docela předpokládat.

Tři, dva, jedna akce!
Nějaké předehry a svádění v tento moment okamžitě pusťte z hlavy. O tom tahle hra totiž opravdu není. Ve spodním akčním menu máte na výběr knihovnu poloh a podle toho, jak se přesouváte kurzorem na tu kterou položku, modely poslušně mění pozice a následně provádějí, co jim zrovna přikážete. Absenci předehry si můžete částečně vynahradit bud postupným odhalováním partnerčiných svršků (případně jejím přeoděním), nebo drážděním nejrůznějšími erotickými pomůckami. Výběr je minimálně dostačující, sahá od klasického mechanického vibrátoru, přes doutník, až po nejrůznější ovoce a zeleninu. Podobné je to s oblečením, pokud jste zatížení na tento fetiš, určitě si užijete.

Z modelky lze asi na šest kliknutí udělat slečnu z recepce, šéfovu sekretářku, vaší manažerku, nebo titulní hrdinku z Kill Billa. Na samotné interakci se lze podílet dvěma způsoby, buď pouze zadáváte příkazy z menu a následně lačně kroužíte okolo aktu rozkoše a vychutnáváte si zajímavé pohledy, nebo si klepnete na objekt, se kterým chcete ručně pohybovat myší a samy určujete tempo. Každá z postaviček má cosi jako ukazatel vzrušení. Pokud se vám podaří dosáhnout nejvyššího bodu na stupnici, začnou modelky vydávat roztodivné zvuky, pokud nejste v místnosti sami, doporučujeme používat sluchátka. Za zmínku také stojí možnost přepnout kameru do vlastního pohledu postav.

Ghostbusters: Sanctum of Slime

28. března 2011 v 17:28

Právě ve středu nám do redakce dorazili Ghostbusters: Sanctum of Slime. Jedná se o nepřímé pokračování dospělého bratříčka, který vyšel na datových nosičích v roce 2009. Jak dopadl tento duchařský kousek? Hru jsme pořádně odzkoušeli a můžeme prozradit, že se recenze, ponese v dobrém duchu.
Ghostbusters je první Xbox Live Arcade hra, která se objevila po velice úspěšné akci House Party. V té se objevily tituly vysoké kvality a Ghostbusters v tomto duchu pokračují. Za tvorbou hry stojí Behaviour Interactive, kteří stojí například za velice zajímavou avšak neúspěšnou hrou Naughty Bear a hru vydala společnost Atari. Na začátku vašeho hraní si vyberete jednu ze 4 hratelných postav, které ale nejsou podobiznami známých herců z filmu. Jsou zde na výběr 2 muži a 2 ženy z firmy Krotitelé duchů. Kdo by si nevěděl s výběrem rady, může kliknout na položku Náhodný charakter. Po vašem vybraní postavy vás úvod hry obdaří pěkně ztvárněným komiksovým intrem, které vám vysvětlí následující dění. Komiks je pěkně zpracován a podbarvuje ho příjemná hudba. Po celkem zdlouhavém odvyprávění počátečního děje, vás hra vrhne do první mise, která by měla být pojatá jako tutorial. Ale není, i když to popisek mise zdůrazňuje. Po chvíli tápání ale jistě všichni naskočí na tu správnou vlnu 80. let, kdy se nám do uší tlačila známá krotitelo-duchařská melodie, a po stěnách cákal sliz. Těm, co by třeba v prvních minutách hraní tápali, prozradím, že se proud rozžhavené plazmy střílí pravou analogovou páčkou a jejím kroužením do stran dle zvoleného směru střelby. Tlačítka RB a LB pak slouží k přepínání druhu vystřeleného paprsku z vaší krotitelské pušky. Další akce spočívá v používání tlačítka A pro uzdravování vašich omráčených spolubojovníků. Takže jak sami vidíte, ovládání je jednoduché .
Jednotlivé mise jsou rozděleny do částí, ve kterých se s vaší skupinou krotitelů uzavře určitý úsek daného prostředí - část kanalizačního systému odděleného mříží, velký pokoj v hotelu a tak dále. Takže jak tušíte, tento koloběh zavírání a otevírání daného prostředí se děje neustále dokola, dokud v již zmiňovaném úseku nerozeberete na základní fotony každého ducha. V tomto případě autoři hry mohli zapojit více invence při tvorbě levelů nebo tyto herní principy střídat s jinými, kdy byste třeba procházeli určitý úsek bez jasně daných zátaras. Ve hře se sice naskytne i rozdílný typ mise - a to jízda na korbě krotitelského auta. Škoda jen, že auto neřídíte, ale máte za úkol čistit ujíždějícímu autu cestu od létajících gorgol a jiné havěti. Tyto mise jsou pěkně proloženy i výstupem z auta, kdy musíte po určitou dobu chránit vašeho mechanika, který zrovna musí něco na pokaženém autě spravit. Hra disponuje několika rozdílnými prostředími. Podíváte se tak do již zmiňovaného hotelu a kanalizačního systému, dále na hřbitov (který dle mého názoru působí naprosto úžasně svou atmosférou) a také třeba do poničených městských budov. Některé prostředí působí dosti stísněným dojmem (kanalizace) a špatně se v nich pohybuje. Jiné jsou překrásně duchařsky zpracovány a sálají tajemnou atmosférou (hřbitov). Ve výsledku jde ale o pěkně zvolené lokace, které by si pro svůj duchařský nádech zvolilo jistě mnoho hráčů.
Souboje mezi krotiteli duchů a duchy samotnými jsou pojaty klasicky dle svého filmového vzoru. K jejich (úplné) likvidaci máte k dispozici svoji paprskovou zbraň, která má tři módy. Pokud máte zvolen první mód, hrdinova zbraň neustále chrlí trojí paprskem (u ikony hrdiny, za kterého hrajete, indikován červeným políčkem). Ten je obzvláště účinný na duchy, kteří mají červenou auru (neboli jsou červení) a svým destrukčním účinkem je nejuniverzálnější. Další mód zbraně vašeho hrdiny vystřeluje žlutý paprsek, který má ovšem značné zpoždění, takže je dobré mířit. Tento paprsek, jak už jistě tušíte, má velký vliv na zmenšení tuhosti slizu žlutých duchů a jinak zbarvené duchy na půl sekundy až sekundu zastaví. Posledním typem paprsku je modrý. Opět působí velice destrukčně na duchy modré barvy, ale jiných vlastností jsem si nevšiml. Občas budete bojovat i s bossy, na jejichž pokoření musíte vyhodit známou duchařskou past a poté mačkat tlačítka A, B, X, Y tak, jak je vidíte na obrazovce. Další prvek v bojovém systému jsou různé bonusy, které vypadávají z různých beden, náhrobků či lamp pouličního osvětlení. Vlastně by se dalo říci, že je prostředí mapy částečně zničitelné. Tímto způsobem můžete získat bonus, který vám dvojnásobí skóre nebo účinek vašich paprsků. Dalším bonusem je neviditelnost. Po jejím sebrání si vás nepřátelé na nějaký čas nevšímají. Posledním bonusem je nalezená hotovost, která se vám přičte k vašemu skóre.
Grafika hry je na slušné úrovni a ničím neurazí. Spíše mě překvapily světelné efekty, které jsou pěkně udělané, a také povalující se mlha na hřbitově dává hře tu pravou atmosféru. Animace postav a duchů vypadají dobře, stejně jako efekty hořícího ohně a létajících paprsků ze zbraně krotitelů duchů. V menu hry hraje jistě všem známá písnička Ghostbusters od Jaye Parkera Juniora a při samotném hraní se dočkáte spíše různých instrumentálních melodií společně s kvílením meluzíny a podobných zvuků, které navozují tu správnou duchařskou atmosféru. Dabing ve hře bohužel chybí, ale vzhledem k velikosti instalačního souboru se nejde ani divit. Interface hry je vkusně vyřešen.
Umělá inteligence vašich spolubojovníků je průměrná, bohužel místy i podprůměrná. Pokud padnete, můžete jen čekat, kdy vás vaši spolubojovníci přijdou vyléčit. Ovšem většinou se stane, že během vašeho obživování sami padnout, protože se neumí mezi sebou domluvit, kdo bude útočit na přibližující se duchy a kdo bude léčit padlého druha. Na tomto modelu AI je jasně vidět, že vaši spolubojovníci jsou bez vás nic a sami si neumějí poradit. Nejvíc mě vadilo, že pokud padnete v boji a vaši 3 spolubojovníci mají plné zdraví, stejně to většinou poserou a všichni do jednoho postupně také padnou do kómatu. V takovém případě následuje hráčům nepříliš oblíbený Game Over a musíte opakovat danou lokaci znova. Naštěstí lokaci, ne mapu. Ovšem pokud hru třeba v půli mapy vypnete, budete začínat při opětovném loadingu na začátku mapy - hra prostě nebere v potaz vaši rozehranou hru na mapě, ale pouze celé dohrané mapy. To je škoda.
Multiplayer je ve hře zastoupen kooperací až čtyř hráčů, při které procházíte mapy ze hry jednoho hráče. Při testování se mi hra ale dosti sekala (mám kabelový internet UPC a průměrná rychlost pingu činila 16 ms), takže bych to tipoval nejspíš na nedotaženost na straně Microsoftu a jeho serverů vyhrazených pro tuto hru. Snad to v blízké době vyřeší nějaký patch. Také se v pohybech mnou ovládaného hrdiny objevily chyby. Při udání směru levou analogovou páčkou hrdina tento směr držel neustále - ve hře jednoho hráče se ovládání chovalo jinak. Hra stojí 800 MSP a je dostupná od středy 23. 3. 2011 na českém Xbox Live.



Japan's Nuclear Crisis May Also Affect Fish

28. března 2011 v 17:26

Japan's Nuclear Crisis May Also Affect Fish


There's more grim news coming out of Japan this morning as officials there widen the evacuation band near the Fukushima Daiichi nuclear power plant over concerns that additional radiation may leak from the damaged facility. Earlier this week, Tokyo parents were warned not to give infants tap water, which has tested positive for radioactive iodine; and despite import bans, some Japanese vegetables that have tested positive for radiation found their way to Singapore.

Radiation fears are also migrating to seafood. Japanese officials said they have detected higher levels of radiation in ocean waters near the damaged nuclear power plant, fueling fears on the impact this may have on Japan's fishing industry. The catastrophe has left the famed Tsukiji fish market in Tokyo reeling.

Our moon as you've never seen it

27. března 2011 v 10:47

Our moon as you've never seen it


A powerful NASA probe has created the most detailed view yet of the far side of the moon.

NASA's Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) took the picture, which was released along with a flood of other data from the spacecraft last week. The photo is actually a mosaic of thousands of different lunar far side images taken by the lunar orbiter's Wide Angle Camera.

The new picture provides the most complete look at the history and composition of the moon's farside to date, and should serve as a valuable resource for the scientific community, researchers said.