...Půda mužského srdce je kamenitá, každý si na ní pěstuje,co umí....a stará se o to.
Blog Lubomíra Tomika

Leden 2011

Superman Zacka Snydera zná konečně svou tvář

31. ledna 2011 v 17:11

Aktualizace: Na internetu se objevil kompletní seznam herců, kteří s Cavillem o roli bojovali. Byli mezi nimi Matthew Bomer, Armie Hammer (hrál dvojčata Winkelwossovy v The Social Network), Joe Manganiello a Colin O'Donaghue. Největším Cavillovým soupeřem však byl Matthew Goode (Ozymandias z Watchmenů), jenž dokonce ve víře v to, že roli dostane, odmítl i ústřední part v připravovaném snímku Abraham Lincoln: Vampire Hunter.
Komiksové pecky, které mají pod palcem Warner Bros., konečně lépe ukazují svou tvář. Řeč zrovna není o Green Lanternovi Martina Campbella, o kterém jsme si již udělali poměrně jasný obrázek díky traileru. Máme na mysli spíše třetího Batmana (u nějž již známe v podstatě všechny hlavní postavy, jež se ve filmu objeví) a nyní i Supermana. Právě Kal-Elův restart nám nyní odhalil své první jméno v obsazení a řeč není o nikom jiném než o hlavním hrdinovi.
Hlavní roli si v Supermanovi Zacka Snydera zahraje Henry Cavill, jehož jsme mohli vidět v malých rolích např. ve Hvězdném prachu nebo Tristanovi a Isoldě. Nejvíce povědomý vám tedy asi bude ze seriálu Tudorovci, kde ztvárnil jednu z hlavních rolí. Z této volby je patrná především jedna věc, a to že Snyder spolu s Christopherem Nolanem (který zastává funkci výkonného producenta, sám se ale nechal slyšet, že režisérovi do jeho práce nijak zasahovat nehodlá) nevsází na profláklou hereckou tvář. Jestli je to dobře nebo špatně, to ukáže čas, nemůžeme však popírat, že by se touto volbou nějak zmenšila šance na to, že by se Muž z oceli mohl zbavit svého problému z posledních let - nízkých tržeb.

Králova řeč i pro nejmenší?

31. ledna 2011 v 6:55
Králova řeč i pro nejmenší? - 27.01.2011
Nebo tak něco. Ve skutečnosti je smysl tohoto kroku záhadou. O čem je řeč? O králově řeči, tedy o britském historickém dramatu Králova řeč, které s dvanácti zářezy ovládlo nominace na Oscary a má velkou šanci získat cenu za nejlepší film. Filmu se v USA komerčně slušně daří (rozpočet byl 15 milionů, americké tržby činí zhruba 60, celosvětové pak dohromady 109 milionů dolarů) a The Weinstein Company by chtělo, aby se mu dařilo ještě mnohem více. Jak? Harvey Weinstein, známý též jako "Střihoruký Harvey", momentálně diskutuje s režisérem Tomem Hooperem o možnosti sestříhat film z přístupnosti R na PG-13 nebo dokonce PG. A co je na filmu o řečové vadě britského krále vlastně nepřístupného? Časté používaní slov "fuck" a "shit". "Problém" je v tom, že právě klení pomůže hrdinovi překonat koktání a je součástí i jeho duševní přípravy před finálním proslovem k národu. Vystřižení peprné mluvy by tedy film poznamenalo asi podobně, jako kdybyste z Opravdové kuráže vystříhali scény, v nichž se střílí z koltů, nebo z The Social Network všechny záběry, v nichž někdo pracuje na počítači. Harvey, člověče, už jsi těžce v plusu, tak proč ničit dobrý film? Myslíš si snad, že se na britskou konverzačku o koktavém králi pohrnou teenageři a děti? (Cervenak)


Včera večer jsme Královu řeč viděli- a jak tyhle filmy z britské královské rodiny moc nemusím-tak tohle je bomba,chytne to od začátku a nepustí až do konce!Výborní herci a skvělý příběh-navíc podle skutečné události! 10/10


Hole-Malibu

30. ledna 2011 v 11:29

Pantera lyrics-Suicide note part 1 and 2

30. ledna 2011 v 11:27

6. Suicide Note Pt. I

Cheap cocaine, a dry inhale, the pills that kill and take the pain away
Diet of life, shelter without, the face that cannot see inside yours and mine

[Pre]

When I'm hiding, when I need it,
it lets me breathe,
for our handle on this life, I don't believe
this time

[Chorus]

Would you look at me now?
Can you tell I'm a man?
With these scars on my wrists
To prove I'll try again
Try to die again, try to live through this night
Try to die again.....

Forever fooling, free and using,sliding down the slide that breaks a will

Mothers angel, getting smarter, how smart are you to regress unfulfilled?
It's a damn shame, but who's to blame?

[Pre]

[Chorus]

7. Suicide Note Pt. II

Out of my mind,
gun up to the mouth
No pretension, execution, live and learn , rape and turn
Fret not family,
nor pre-judged army
This is for me,
and me only, cowards only
Try it

[Chorus]

Don't you try to die, like me
It's livid and it's lies and makes graves
Graves descending down

It's not worth the time to try, to replenish a rotting life

I'll end the problem, facing nothing, fuck you off, fuck you all
Tortured history, addict of misery, this exposes me
for weakness is a magnet - watch me do it

[Chorus]


Why would you help anyone who doesn't want it,

doesn't need it, doesn't want your shit advice
when a mind's made up to go ahead and die?
What's done is done and gone, so why cry?

[Chorus]


Del Ponteová dala zničit důkazy o obchodu s lidskými orgány

29. ledna 2011 v 15:45
Carla del Ponteová, bývalá hlavní žalobkyně haagského soudu OSN pro válečné zločiny na Balkáně, dala v roce 2005 příkaz k likvidaci předmětů, získaných při vyšetřování údajného obchodu s lidskými orgány v Albánii. Napsal to bělehradský deník Blic s odvoláním na Fredericka Swinnena, poradce nynějšího hlavního žalobce Serga Brammertze.

Dnes 11:42 - Bělehrad
Mezi likvidovanými věcmi, které pocházely z albánské vily Ripa u města Burel, byly injekční stříkačky a prázdné lékařské nádoby. Vše bylo před zničením ofotografováno.
Švýcarský exsenátor Dick Marty, jehož zprávu o albánském obchodu s lidskými orgány schválila tento týden Rada Evropy (RE), postup del Ponteové ostře kritizoval. "Rozhodně to není běžná procedura u kteréhokoli soudu světa. Neobviňuji soud ze spiknutí, myslím ale, že se dopustil chyby," řekl Marty bělehradskému listu NIN s tím, že takové věci se nikdy neničí.
Vyzval rovněž k vyšetření obvinění z jeho zprávy "Chcete-li znát můj názor jako někdejšího vyšetřujícího soudce a prokurátora, zjištění a svědectví, která jsme shromáždili, si určitě zasluhují vyšetřování, jež mělo začít už dávno," prohlásil.
Na dotaz, proč jeho zpráva většinou neuvádí jména svědků, uvedl, že tito lidé riskují život a zatím chybí záruky, že budou chráněni. "Kosovo nemá žádné zákony o ochraně svědků," podotkl. V RE již zazněly výzvy, aby se o jejich ochranu postarala Evropa.

Hororový Dead Space 2 je veledílem pro zkušené i nováčky, ale ne pro děti

29. ledna 2011 v 15:18
Pokračování akčního sci-fi hororu přináší hutnou atmosféru, hektolitry krve a hru ve více lidech. Takhle má vypadat pokračování herního hitu.
Dead Space 2
Jedna z nejočekávanějších videoher současnosti dává již v úvodní videoskevenci tušit, že Dead Space 2 bude něčím výjimečným. Druhý díl je totiž lepší než původní hra.
Dead Space 2
Pokračování se odehrává tři roky po událostech prvního dílu. Inženýr Isaac Clarke přijíždí na Sprawl, úlomek Saturnova měsíce Titanu, který se odštěpil po vytěžení jeho jádra. Návštěva se neobejde bez konfrontace se zmutovanými nepřáteli, tzv. Necromorphy. Ti však nejsou jediní, kdo potrápí Isaacovu mysl.
Hlavní hrdina se stále nevypořádal se smrtí přítelkyně Nicole. Navíc ho stíhá šílenství, které způsobuje pradávný mimozemský artefakt zvaný Marker. Většina těch, kteří s ním přišli do styku, obrátila zbraň proti sobě nebo ostatním.
Dead Space 2
V Dead Space 2 je mnohem více matoucích halucinací a děsivých přeludů. Hra tak dostává spoustu prostoru pro hororové pasáže, které vytvářejí opravdu hutnou atmosféru. Hra je sci-fi hororem každým coulem v tom nejlepším slova smyslu. Vesmírné stanice, spousta úzkých chodeb, obří mechanické stroje budoucnosti, to vše doprovází skvělý hudební doprovod, z nějž naskakuje husí kůže.
Hra je značně akční, ale je zde prostor nejenom pro leknutí, ale občas i strach, který je dílem celkové atmosféry. Té nahrává také propracované grafické zpracování. Děsivé klaustrofobické chodby střídají občas otevřenější prostranství a lokace se stavem bez tíže. Ať už se budete dívat na cokoliv, svou propracovaností vás to ohromí. Animace hlavní postavy je skvělá, u Necromorphů je také povedená, ale přesto se tyto příšery s mnoha končetinami pohybují občas trochu trhaněji. Ale opravdu jen občas.
Dead Space 2
Je zde i plno filmových sekvencí, které ještě dodávají atmosféře na strašidelnosti a posouvají příběh kupředu. Občas i odhalí, jak ve hře postupovat.
I když Dead Space 2 často děsí a leká, je z herního hlediska především akcí z pohledu třetí osoby. Isaacovi vidíte přes rameno, takže můžete efektně mířit a střílet protivníky. Ve hře je spousta futuristických zbraní, které je možné vylepšit. Součástí je i typický plasmový řezák. S ním můžete Necromorphy řezat na kusy i plátky. Mezi další kousky patří harpunové dělo, pulzní puška nebo trhač, vystřelující ozubené disky, které pak lze ovládat pomocí umělé gravitace a řezat s ním Necromorphy. Řezání je ostatně v Dead Space 2 na denním pořádku.
Isaac ale není žádné ořezávátko a dokáže se bránit i sám. Úder pěstí byl oproti prvnímu dílu značně vylepšen. Je rychlejší a lze ho namířit. Dupnutí je pořád silné a lze jím rozšlapat Necromorphy na krvavou kaši.
Ať se díváte na Dead Space 2 z jakéhokoliv hlediska, je to pořád brutální krvák. Rozhodně nejde o hru pro děti. Ne nadarmo je doporučený věk stanoven na 18 let. V jednu chvíli jsme si dokonce říkali: "Ať tu nejsou zombie děti, ať tu nejsou zombie děti." A samozřejmě, že jsou.
Dead Space 2
Dupnout se vyplatí i na bedny. Vyskakují z nich náboje, zdraví a další užitečné předměty, stejně jako z Necromorphů. A pokud by se na vás nějaký Necromorph přece jenom přilepil, rychlým mačkáním tlačítka ho lze setřást. Jen musíte být dostatečně rychlí.
Dalšími schopnostmi, které vám dopomohou nejenom k likvidaci nepřátel, ale i řešení hlavolamů, jsou stázový a gravitační modul. S jedním lze věci zpomalovat v čase, s druhým je zvedat. Obojí je dnes již klasikou videoher.
Ve hře občas narazíte i na nějaký lehčí hlavolam. Hlavu vám nezamotají, avšak někdy se nad nimi můžete zdržet.
Isaacovou oblíbenou kratochvílí je také hackování počítačových systémů. Je nutné pohybovat analogovou páčkou, dokud nenajedete na správný bod pro spuštění. Těch špatných je zde samozřejmě více. A když se vám to nepodaří, dostanete elektrický kopanec.
Dead Space 2
Co se obtížnosti týče, je hra velmi variabilní. Zkušenější hráči si jistě zvolí vyšší stupeň, ale je zde i režim pro příležitostné hráče. Dead Space 2 je pro ně velmi vhodná hra, protože i když máte s videohrami malé zkušenosti, při této obtížnosti se nemusíte bát, že byste ji nedohráli. Hra vás navíc při hraní naviguje a radí, co máte dělat. Kdykoliv je možné si vyvolat ukazatel, který znázorní postup hrou, ale i nejbližší bod pro uložení, obchod, nebo stůl pro vylepšení zbraní. Pokud byste si navíc zvolili příliš vysokou obtížnost, je možné ji během hry kdykoliv změnit. Bravo, tak se to má dělat.

Odměna za hraní prvního dílu

Dead Space 2 je pokračováním, které navazuje na události původní hry, ale také na rozšiřující tituly jako Dead Space: Extraction, Dead Space: Igniton, nebo filmů Dead Space: Downfall a nového Dead Space: Aftermath. Přesto si lze hru užít i bez znalostí toho všeho. Dead Space 2 totiž obsahuje video, ve kterém rekapituluje všechny nejdůležitější události originálu. I tak vám ale doporučujeme si kvůli příběhovým nuancím nejdříve zahrát první díl. A nejenom kvůli nim. Pokud budete mít v Xboxu 360 stále uloženou pozici z jedničky, odemkne se vám ve dvojce plasmový řezák, který získáte od samého počátku hry.
Dead Space 2
Příběhový režim je mnohem propracovanější než u prvního dílu. Je obsáhlejší, chvílemi dokonce strašidelnější a hlavně také delší. Je to úžasný zážitek.
A neodpustíme si ještě jednou vyzdvihnout Necromorphy. Tyto kreatury jsou opravdu vrcholem videoherního hororu. Slizké, děsivé, rychlé a nebezpečné. Ve hře je jich několik druhů. Od infektoidů, kteří přeměňují lidská těla na Necromorphy, až po nejrůznější kreace různých velikostí, tvarů, vzezření a nebezpečnosti.
novinkou je přítomnost hry více hráčů přes internetovou službu Xbox Live. Multiplayerová klání jsou zde v podobě bitev čtyř hráčů proti čtyřem dalším. První skupina se ujme role bezpečnostních důstojníků, zatímco druhá, a to je mnohem zajímavější možnost, hraje za Necromorphy. Ti mají speciální schopnost vidět lidi skrze zdi.
Na výběr jsou jejich čtyři druhy. Strašidelné zombie dítě Pack je velmi rychlé a dokáže vyskakovat na nepřátele stejně lehce, jako je ohlodávat. Lurker je kradmější mutant, umí lézt po zdech a k útokům používá chapadla s dalekým dosahem.
Dead Space 2
Puker používá k dávivým útokům obsah svého žaludku, kterým dokáže nepříjemně poleptat. Dalším útokem pak lidského protivníka dokáže nepříjemně zpomalit. Posledním Necromorphem je Splitter, který je i nejčastějším mutantem, kterého potkáte ve hře pro jednoho hráče. Charakterizují ho dlouhé končetiny a občas nějaké to plivnutí. Tuhle potvoru určitě znáte.
Hra více hráčů po Xbox Live je založená na plnění úkolů. Lidé se snaží dostat například do únikových modulů nebo vytvářejí bombu na zničení mutantů. Necromorphové jim v tom brání. Multiplayer je příjemným zpestřením příběhového režimu, ale chybí mu více možností. Zejména, co se režimů a nastavení týče. Dead Space 2 tak zůstává stále především hrou založenou na příběhové hře jednoho hráče.
Dead Space 2 je propracovanější, delší, hezčí, chvílemi strašidelnější a nyní ho lze hrát i ve více lidech po internetu. Takhle přesně má vypadat pokračování. Je to áčkový titul každým coulem, na kterém je znát vysoký rozpočet. Je také báječným vykročením do herního roku 2011.



Sám za sebe musím říct ,že mám odehráno něco kolem pěti hodin-a přinejmenším čtyřikrát jsem se leknul stejně monstrózně jako na konci prvního dílu!Nádherná detailní grafika,přenesení plazmové řezačky z prvního dílu,překrásná speciální edice,křišťálový zvuk a atmosféra hustá jako by Kebule vařil mlhu!Několik způsobů,jak řešit krizovky kdy se necromorfové valí se všech stran,krájel jsem je na kousky a omylem jsem střelil do skla stanice-v mžiku se kyslík valil ven- a s ním i potvory-příště jsem už věděl co dělat. parádní monstra,zajímavý příběh,křik obětí....propracované ovládání 10/10Nutnost pro fandy žánru- a Petra Kohoutka!

A jdu koukat na novinku Dead space:Aftermath!


Vimanas: Ancient Indian Flying Machines, UFOs, or Sanskrit Sci-fi?

29. ledna 2011 v 15:05

Vimanas: Ancient Indian Flying Machines, UFOs, or Sanskrit Sci-fi?


"Flying chariots," "celestial cars," "mechanical birds," "winged vehicles," and "aerial cities." These may sound like the swarming aircrafts from James Cameron's sky-battles in Avatar, but, in fact, they come from a much older source: ancient Sanskrit literature. Called vimanas (pronounced "vimans") in Sanskrit, such flying vehicles appear throughout India's ancient texts, especially in combat sequences, when gods and divine beings battle their enemies high above the earth.

Chariots flown by gods are not unique to Indian mythology: the Greek god Apollo flies the Sun Chariot; Kay Kavus, the mythological Persian king steers a flying throne to China; and Thor, of the Norse tradition, commandeers the Chariot of Thunder. What drew me to vimanas is the contingent of modern writers insist that these flying vessels are not limited to mythology - that is, they were actual machines, constructed and flown by ancient Indians.