...Půda mužského srdce je kamenitá, každý si na ní pěstuje,co umí....a stará se o to.
Blog Lubomíra Tomika

Červen 2009

Jennifer's Body: Nové fotky Megan Fox a Amandy Seyfried

30. června 2009 v 17:49

Jennifer's Body: Nové fotky Megan Fox a Amandy Seyfried

Krásky a krev. Kolik lidí odolá?


Nový film s Megan Fox se podívá do amerických kin už v srpnu a nastal proto nejvyšší čas na nějaké ty fotky. První dávku nepřekvapivě dostal britský magazín Empire, ale protože jeho odběratelé vědí, že by se i lidé na internetu rádi mrkli na Megan, zakrvavenou od hlavy až k patě, skenovali jako diví.
Máme tu proto první kolekci obrázků z nového filmu Karyn Kusamy (Aeon Flux), který vznikl podle scénáře Diablo Cody (Oscar za Juno) a v produkci Jasona Reitmana (režisér Juno). Megan Fox si v něm zahraje roztleskávačku Jennifer, kterou posedne démon, a ona teď po nocích požírá nebohé chlapce ze svého okolí. Zastavit ji může jen její kamarádka Needy (Amanda Seyfried) a celé to podle Megan bude "zvrácené a nechutné". Což prý miluje.
Čtyři nové fotky pocházejí z Film School Rejects a hlavní hrdinky na nich vypadají řádně pocuchaně. I když hádám, že to je teprve začátek... Jennifer's Body půjde do našich kin až 29.října, takže fandům Megan nezbývá, než zatím pilně chodit na druhé Transformery.

Tunguzskou katastrofu má na svědomí kometa

29. června 2009 v 18:31

Tunguzskou katastrofu má na svědomí kometa

Neobvykle jasné noční mraky, jaké bývají vidět kolem letního slunovratu, ale které vědci opakovaně zaznamenali po startech amerických raketoplánů, poskytly možné vysvětlení záhady tunguzské katastrofy. Před sto lety tam exploze nebeského tělesa zničila desítky miliónů stromů.
Dnes 5:57
"Je to jako dopadnout vraha sto let po spáchání zločinu," řekl Michael Kelley z Cornellovy univerzity v USA, když si uvědomil souvislost svého objevu nového meteorologického fenoménu s dávnou záhadou.
Světlé noční mraky za normálních okolností vznikají díky slunečním paprskům, přicházejícím z pod horizontu. Vyskytují se ve výšce kolem 85 kilometrů. V rozporu s okolnostmi se ale objevily také při nejméně dvou startech raketoplánů v letech 1997 a 2003. V červnu roku 1908 po výbuchu nad tajgou se objevily až nad Londýnem.
Raketoplány mají motory na tekutý vodík a kyslík, takže po jejich spálení se v horní vrstvě atmosféry najednou objeví na 300 tun vody, která vytvoří mraky. Kelley zkoumal, jak se dokáží rychle přemístit tisíce kilometrů daleko a vytvořit rozsáhlé dvourozměrné struktury, místo aby se "na místě" přeměnily v normální trojrozměrný útvar.


Je to naprosto nový fyzikální úkaz. Nejde zatím nijak předvídat, ale výsledkem je přesun vodního materiálu během velice krátké doby na vzdálenosti tisíců kilometrůMichael Kelley z Cornellovy univerzity v USA
Sílu, která jim v pohybu do tří rozměrů brání, Kelley v magazínu Geophysical Research Letters definoval jako "dvourozměrnou turbulenci" s tím, že může jít například o vliv magnetického pole Země.
"Je to naprosto nový fyzikální úkaz. Nejde zatím nijak předvídat, ale výsledkem je přesun vodního materiálu během velice krátké doby na vzdálenosti tisíců kilometrů," napsal Kelley.
Záře, popisované v mnoha svědectvích z různých míst planety po tunguzské katastrofě, může mít stejné vysvětlení, jestliže příčinou exploze byla kometa - ledové těleso, tedy voda. Při proniknutí do hustých vrstev atmosféry, což je právě výška několik desítek kilometrů, se led proměnil ve vodu a ta se odpařila.
Dvourozměrná turbulence pak umožnila vznik plochého výškového mraku a jeho posun na druhou stranu severní polokoule, kde jej osvítily paprsky již zapadlého slunce. To je elegantní důkaz pro teorii, že katastrofu nezpůsobil asteroid (drobná planetka) ani meteoroid (vesmírné těleso do velikosti několika metrů), ale ledová kometa.
/* <![CDATA[ */ addPopupImages("contentArticleBox"); /* ]]> */

Filmová hra v deseti krocích

29. června 2009 v 14:38

Filmová hra v deseti krocích

Informace o článku

Vojtěch Bednář
Autor:
Vojtěch Bednář
Datum vydání:
26. 6. 2009

Informace o hře

Připadá vám, že levnou akční hru podle přiblblého komerčního filmu by dokázal vyrobit každý? Máte pravdu! S naším návodem si ji dokážete snadno udělat i vy a peníze se jenom pohrnou. Stačí deset jednoduchých kroků...
Možná jste si toho přes nablýskané bouráky v ulicích, narvaná obchodní střediska a přeplněné hospody nevšimli, ale světu vládne ekonomická krize. Tedy alespoň to tvrdí média. Ale nelekejte se, netřeba v návalu paniky odkládat nakousnuté husí stehýnko ani vracet plazmovou televizi s pětimetrovou úhlopříčkou. Ta samá média totiž přináší spousty užitečných rad a návodů, kterak si v těchto temných dobách zoufalství a beznaděje poradit. A protože ani nám není váš osud lhostejný, přicházíme s vlastním receptem. Docházejí vám peníze? Není nic snazšího než vyrobit filmovou hru a zbohatnout.

Krok první - výběr filmu

Nejprve je nutné zvolit vhodný objekt ke zhernění. Mějte na paměti, že by mělo jít o jednoduchou akční zábavu plnou speciálních efektů. Dobrým pomocníkem při výběru vám budou také údaje o nákladech. Platí totiž nepřímá úměra, že čím více peněz investují autoři do filmu a reklamy, tím méně musíte vy investovat do hry. Důležité také je, aby hlavní hrdina disponoval nadpřirozenými schopnostmi, protože ty budou tím jediným, co vaši hru odliší z davu.

Krok druhý - obsah hry

Divácky náročný akční film je třeba náležitě osekat, aby byl masám hráčů srozumitelný. Doporučujeme zcela vypustit příběh, stejně jako všechny vedlejší postavy a většinu prostředí. Opravdoví hráči si vaši hru stejně nekoupí a ty ostatní přitáhne jedině známý hrdina, takže jakýkoli obsah je zbytečnou investicí. Naopak za velmi přínosné je považováno rozšíření počtu nepřátel podle rovnice Nf (počet nepřátel ve filmu) x 100 = Nh (počet nepřátel ve hře), což umožní hru zaplnit i přes absenci všech ostatních prvků.

Krok třetí - herní mechanismy

Pokud jste postupovali v souladu s prvními dvěma radami, máte nyní jednoho superhrdinu a přibližně deset tisíc nepřátel. Tím se vám zároveň podařilo efektivně snížit množství času a energie nutné k vymýšlení herního principu. Zbývá prakticky jediná možnost - hrdina se bude pohybovat po herním světě a používat své zvláštní schopnosti k zabíjení nepřátel, dokud nebudou všichni mrtví.

Krok čtvrtý - investice

Další dobrá zpráva je, že příprava filmové hry tohoto typu je velice nenáročná na prostředky. Za základ dobře poslouží některý ze zastaralejších enginů, které bývají k dispozici volně nebo za malý peníz. Samotná výroba netrvá příliš dlouho a nevyžaduje ani schopné a tím pádem drahé lidi. Jedinou oblastí, kde se nevyplatí šetřit, je pozice grafika, který bude upravovat screenshoty pro média a propagační materiály. Ten bude mít opravdu spoustu práce.

Krok pátý - časový plán

Zde platí jediné pravidlo - pokud chcete uspět, jste v otázce uvedení hry na trh naprosto závislí na premiéře filmu. Mimo toto období vaše hra zcela ztrácí smysl. Krátká doba vývoje sice snižuje náklady, mezi nevýhody ale obvykle patří nedostatek času. Naštěstí je možné osekat druhotné fáze výroby, jako je betatesting a optimalizace. Tím dosáhnete výrazných úspor.

Krok šestý - délka hry

Zde se hodí zdůraznit základní pravidlo: Nedělejte nic víc, než bezpodmínečně musíte! Vaše hra nemá být zdrojem zábavy nebo inovací, ale peněz. Několik hodin herní doby je víc než dost a tak jako tak nelze předpokládat, že by u ní někdo dobrovolně strávil delší dobu. Navíc by takový rozsah ani nebylo čím naplnit a hráči by už kolem třetí hodiny mohli cítit stereotyp.

Krok sedmý - marketing

Nesmíte zapomenout, že hra se ani s masivní reklamní kampaní k filmu neprodá sama. Důležité je prorazit do herních médií, kterým naštěstí ještě nedošlo, že důležitý film nerovná se důležitá hra. Cítí proto nesmyslnou a pro nás velmi výhodnou povinnost o podobných produktech psát. Přestože se podprůměrné hry většinou do časopisů a na internet nedostanou, ta vaše má své místo jisté.

Krok osmý - uvedení

Obvyklá situace: den uvedení na trh se blíží a vaše hra zdaleka není hotová. Nelekejte se, vše jde podle plánu a s touto situací se počítá (viz. krok pátý). Není vůbec na škodu, když budou hru trápit počáteční problémy. Jen málokdo ji bude skutečně hrát a vždy lze slíbit opravné patche, na které stejně nikdy nedojde. Důležité je vše řešit sebejistě a s úsměvem!

Krok devátý - přijetí

Nenechte si zkazit náladu tím, že se vaše hra nikomu nelíbí. Její životní cyklus trvá jen pár týdnů, a tak je důležitá pouze první vlna zákazníků. Pokud jste se drželi předchozích kroků, minimálně investice se vám vrátí včas. Herní média už jste použili k reklamě v době, kdy závisela jen na vašich informacích, takže dopad pozdějších článků je minimální. Sice se vám za lhaní budou chtít pomstít špatnými recenzemi, nemohou už ale výrazněji uškodit.

Krok desátý - znovu a lépe

Gratulujeme, jste bohatí! Pokud jste hru vyráběli pod názvem nějaké společnosti a ještě nemáte dost peněz, doporučujeme ji před dalším pokusem přejmenovat. Její pověst je nyní v troskách, což ale nevadí - úkol byl splněn. Každá další hra navíc bude ještě levnější a přinese tak vyšší zisk, protože získané know-how i technologie můžete opakovat stále dokola bez nutnosti větších změn.

Bush lyrics-Everything zen

28. června 2009 v 12:49
Bush -Everything zen

There must be something we can eat
Maybe find another lover
Should I fly to Los Angeles
Find my asshole brother
Mickey Mouse has grown up a cow
Dave's on sale again
We kissy kiss in the rear view
We're so bored
You're to blame


Try to see it once my way
Everything zen
Everything zen
I don't think so


Raindogs howl for the century
A million dollars a stake
As you search for your demi-god
And you fake with a saint
There's no sex in your violence
There's no sex in your violence


Try to see it once my way
Everything zen
Everything zen
I don't think so


I don't believe that Elvis is dead
I don't believe that Elvis is dead
I don't believe that Elvis is, Elvis is


There's no sex in your violence

Charlieho andílek odletěl - Zemřela Farrah Fawcett

27. června 2009 v 14:56

Farrah Fawcett u nás není až tak proslulá, ale v USA si získala jméno díky roli v kultovním akčním seriálu Charlieho andílci (1976-1981), který se stal předlouhou pro dvě taškařice od McGho s Lucy Liu, Cameron Diaz a Drew Barrymore.
Narodila se 2. února 1947, svou kariéru začala v reklamách a po několika letech předvádění šampónů a podobných produktů získala roli v seriálu Charlieho andílci. Díky tomu se brzy vyšvihla mezi hereckou elitu a stala se inspirací mnoha lidí a sexsymbolem. Její plakáty trhaly rekordy v prodeji a stačilo jen, aby změnila účes, a už se do kadeřnictví hnaly miliony žen, které se svému idolu chtěly co nejvíce přiblížit.

Farrah ale nespoléhala jen na své charisma a svůdné křivky, nechyběl jí ani výrazný herecký talent, o čemž svědčí mnoho nominací na ceny Emmy a Zlaté Glóby.
Po skončení Charlieho andílků se vrhla především na televizní role dramatického charakteru, za které obvykle sklízela oslavné kritiky.
Bohužel jí byla v roce 2006 diagnostikována rakovina. Byť s ní hrdě bojovala, o tři roky později jí podlehla. Zemřela 25. června 2009.

Asijské novinky: True Legend od Woo-pinga a überkanec

27. června 2009 v 14:54

Asijské novinky: True Legend od Woo-pinga a überkanec

První videonáhled pod pokličku nového režijního počinu Yuena Woo-pinga, monster film s CGI divočákem a další libůstky.


První záběry z True Legend

Novinkou True Legend (aneb návrat choreografického mistra Yuena Woo-pinga k režii po dlouholeté odmlce) jsem se podrobněji zabýval zde, aktuálně máme možnost okusit zmíněné hrdiny a zápletku v pohybu. Pre-upoutávka s prvními záběry z filmu mluví v tom nejlepším slova smyslu sama za sebe, krátké výjevy si zatím v ničem nezadají s utvořenými očekáváními a slibují akčně-dramatickou řežbu v přesném poměru i gigantické formě, v jaké doufáme. Předčasné nadšení navíc umocňuje obsazení, v němž se k dříve ohlášené Michelle Yeoh časem přidali Gordon Liu (36 komnat Shaolinu, Kill Bill), Andy On či David Carradine v jedné ze svých posledních rolí.

Další dávka záběrů z Vampire Girl vs. Frankenstein Girl

Povětšinou se k těmto odrůdám komediálně-hororového žánru stavím rezervovaně, Vampire Girl vs. Frankenstein Girl si mě však získalo od první skvadry záběrů a nejinak je tomu u sledu druhého. Ten totiž začíná krátkým úsekem, v němž známá forma soutěže jedlíků doznala libově krvavé změny - namísto co nejrychlejšího spořádání předložených surovin se soutěží o co nejhbitější přeřezání vlastní končetiny. Bude-li výsledný film oplývat více takto hrubozrnně prostými originálními nápady, o samoúčelné brutalitě a nedostatku zábavy nemůže být ani řeč.

Trailer: Chaw - Divočák má konečně vlastní film!

Kdepak, řeč není o nastartované filmové kariéře zakládajícího autora Asijských novinek (o tom snad příště:), nýbrž o jihokorejském monster snímku Chaw, v němž se svého debutu konečně dočká dosud přehlížené prase divoké. Po vodních příšerách, všelijakých jedovatých broucích, potvorách z vesmíru, až po docela nevinně vyhlížejí králíky či ovce, se tak stříbrným plátnem bude prohánět do podoby několikametrové digitální obludy vyšlechtěný kanec.
Trailer sice není nikterak objevný ve zvoleném schématu (v podstatě nás čeká tradiční vykrádačka Čelistí a jiných osvědčenců) ani formě (CGI je znát), leč samotný nápad je minimálně v očích fanoušků slibný dost. Nakolik to kvalitě filmu pomůže, se teprve ukáže.

Ve zkratce

Potvrzením, že nejen Hollywood je živ z neustálého přísunu předělávek, budiž rozpracovaná novinka Zhanga Yimoua (Hrdina, Klan létajících dýk) San Qiang Pai An Jing Qi, volně přepracovávající debut bratří Coenů Zbytečná krutost. Z nadcházející thajské řezničiny Raging Phoenix aka druhého zářezu Jeeji Yanin si můžete nově projít sérii obrázků, vypovídajících (na úkor dosud nespatřené akce) o výstředním vzezření celého projektu v čele s drsnou bubenicí Jeejou.
Nepotvrzenou informací je společný režijní projekt Johna Woo a Su Chao-pina (Silk), o němž je znám pouze vábivý název The Sword And The Martial Arts World a možné obsazení Michelle Yeoh.

Tajuplné kruhy v makovém poli způsobili zfetovaní klokani

26. června 2009 v 15:52
Záhada kruhů v makových polích v jihoaustralském státě Tasmánie byla vyřešena - na svědomí je mají zfetovaní klokani wallaby, kteří ukusují makovice a pak poskakují dokola. Mnozí lidé věřili, že kruhy, které se záhadně objevovaly na polích, byly dílem mimozemšťanů.
"S klokany wallaby máme problémy, lezou do makových polí, jsou mimo, chodí do kruhu a pak se zhroutí," vysvětlila médiím tasmánská poslankyně Lara Giddingsová.
Kruhy v polích s mákem, které vydupali nadopovaní klokani, nejsou ničím výjimečným. Podle pěstitele makovic firmy Tasmanian Alkaloids je známo, že hospodářská zvířata, která sežvýkají makovice, se "chovají podivně". Výjimkou prý není ani vysoká zvěř.
"Koluje mnoho příběhů o ovcích, které po sklizni snědly pár makovic, a všechny pak chodily dokola," podotkl předák polních prací Rick Rockliff.
Austrálie produkuje zhruba 50 procent světového surového materiálu k výrobě morfia a obdobných opiátů.
/* <![CDATA[ */ addPopupImages("contentArticleBox"); /* ]]> */

Smrt Michaela Jacksona: nezodpovězené otázky a konspirační teorie

26. června 2009 v 15:50
Když se v noci ze čtvrtka na pátek objevily první zprávy oznamující převoz popové legendy do nemocnice se zástavou srdce, známý hollywoodský blogger Perez Hilton o jeho stavu zapochyboval s tím, že podobnou "šarádu" uspořádal v roce 1995 krátce před jedním ze svých nejlepších turné.
Příspěvek v blogu, který zmiňoval, že si Jackson svázal podpatky obrovským množstvím vystoupení naplánovaných v londýnské O2 aréně, byl však již z jeho blogu stažen.

Nová identita

Jsou ovšem tací, kteří ani po oficiálním potvrzení jeho úmrtí nechtějí uvěřit a smířit se se smrtí svého idolu a legendy světové pop music. [celá zpráva]
Objevují se tak domněnky, že Michael Jackson nezemřel. Někteří se domnívají, že svou smrt předstírá, sebral zálohy za přislíbené koncerty, změnil si identitu a zmizel.
dynamic-picture-free1__172832
Jeden z přispěvatelů na britském serveru Digital Spy zabývajícím se šoubyznysem uvedl: "Milióny v dluzích, uvědomění si, že není schopný podstoupit slíbenou šňůru 50 comebackových koncertů, tudíž se rozhodl předstírat svou smrt, získat si novou identitu (o kterou se snažil posledních několik let) a zmizel."
Další příspěvek stojící za zmínku se objevil na komunitním serveru Twitter. Jeho autor se domníval, že původní zprávy o tom, že Jackson je mrtvý, byly mylné. Údajně byl však zbaběle zabit a nezachráněn lékaři, jelikož už se mediální smyčka vymkla kontrole.

Střípky nejasností

Objevily se však ještě další, daleko nesmyslnější teorie. Někteří se například domnívali, že byl Jackson zabit novou biologickou zbraní.
Stranou od mnohých šílených teorií se však odvíjely daleko rozumnější debaty, ve kterých lidé řešili, proč Jacksonovi nepomohla ani okamžitá reakce ze strany jeho lékaře a proč tak dlouho trvalo, než se lidem dostalo oficiální potvrzení smrti slavného zpěváka.
/* <![CDATA[ */ addPopupImages("contentArticleBox"); /* ]]> */

Harvey Weinstein promluvil o prostříhávání Hanebných panchartů

26. června 2009 v 15:50

Člověk aby podobné kauzy vážně miloval. Začalo to u několika spekulací, kterým postupně začala nahrávat další fakta a člověk už celou záležitost bral jako hotovou věc. Dnes ale v případě Hanebných panchartů a jejich prostříhávání dochází k poměrně zásadnímu obratu, o který se postaral sám Harvey Weinstein.
Právě o něm se spekulovalo v souvislosti s nátlakem na Quentina Tarantina, aby svou novinku rapidně (údajně až o 40 minut) prostříhal. Vlivný producent si však nyní vyšlápl na zdroj všech "informací" (server The Wrap) a k tomu přidal i svůj pohled na celou kauzu:
"Ty články jsou jedna velká lež. Naprostá pitomost. O nějakém masivním zkracování mezi námi nepadla ani zmínka. Celé mi to připadá, jako kdyby s tou zprávou přišel nějaký pomatený blogger. Quentin pouze nově uspořádává pořadí některých scén, poněvadž měl na stříhání celého filmu pouze šest týdnů, zatímco většina jiných režisérů by si musela vzít půl nebo rovnou celý rok. Když jsem například pracoval s Martinem Scorsesem, strávili jsme postprodukcí 18 měsíců."

"Pokud to tedy QT stihnul během šesti neděl, musel z toho mít v hlavě pořádný guláš. Ještě jsem mu radil, aby do filmu některé scény s Bradem Pittem přidal, poněvadž byly ku**vsky skvělé. Snímek by měl každopádně mířit někam mezi 2 hodiny 20 minut a 2 hodiny 27 minut. Nemyslím si, že by měl být kratší, je to pouze otázka reorganizace. Jsem si navíc jistý, že v Panchartech se dočkáme i nějaké přidané stopáže."
Inu, zní to docela přesvědčivě, především díky několika větám ve druhém odstavci. Pánové snad mají rozum a na Panchartech ještě zapracují. Vždyť slovo "nedodělané" se dalo najít hned v několika recenzích z Cannes.

Resident evil 5-poprvé online co-op mode!

25. června 2009 v 18:17 | Lubomír
Včera jsem poprvé pokřtil svůj xbox online hrou.Mastil jsem Resident evil 5,hru ,která se mi zpočátku zdála šíleně těžká-ale nakonec,uchvácen grafikou a frenetickou akcí podlehnul.Vtom se najednou na obrazovce objevilo-aisha 432 žádá o připojení ke hře- dal jsem svolení a snějakou aishou432 jsme najednou pařili o sto šest a rvali se o život se zombíky! Vynikající zážitek!!!Nakonec se ukázalo že je odněkud z mexika!